Mannes Hofsink

Mannes  Hofsink

Mannes Hofsink (1981) is als cantor-organist verbonden aan de Protestantse Gemeente in de Grote of Mariakerk te Meppel. Daarnaast geeft hij leiding aan Cantorij Nijeveen en is assistent-beiaardier van de gemeente Meppel. Ook heeft hij een concert- en lespraktijk en vormt hij samen met Carl Visser een duo onder de naam Orgel4Handig.

Mannes studeerde orgel 1e fase en kerkmuziek bij Gijs van Schoonhoven aan de Saxion Hogeschool te Enschede, afdeling conservatorium. Orgel 2e fase studeerde hij aan de Messiaen Academie bij Cor Ardesch en eveneens Gijs van Schoonhoven. Koordirectie studeerde hij aan het Prins Claus Conservatorium te Groningen bij Louis Buskens.

Momenteel studeert hij naast orgel bij Toon Hagen, beiaard aan het Carillon Instituut Nederland bij Boudewijn Zwart. Samen met Carl Visser vormt Mannes Hofsink een duo dat zich bezig houdt met het uitvoeren van vierhandige orgelmuziek (veelal transcripties voor piano).

Archief Concertagenda

Zondag 12 november 2023 Sound of Life