Caroline Strating

Caroline  Strating
Mezzosopraan Caroline Strating werd in 1998 geboren in Ecuador in een Nederlands/Duits diplomatengezin. Het gezin woonde in China en Australiƫ alvorens in 2010 terug te keren naar Nederland.
Na haar middelbare schoolexamen in 2016 studeerde Caroline rechten in Leiden en behaalde daar een dubbele bachelor en een master Fiscaal recht.
Zij nam zanglessen bij Marjan Kuiper, die haar stem verder ontwikkelde en haar aanmoedigde zich verder professioneel te laten scholen.
Na een jaar in de vooropleiding van ArtEZ Conservatorium in Zwolle, werd zij in 2018 aangenomen voor de bachelor Zang Klassiek bij Marjan Kuiper.
Tijdens haar studie in Zwolle volgde Caroline workshops en masterclasses bij Lenneke Ruiten, Ekaterina Leventhal en Hans Eijsacker. In 2019 nam zij deel aan het Prinses Christina Concours in Rotterdam en zong zij bij het Internationale Liedfestival. De laatste jaren zong Caroline onder meer in de Deventer Schouwburg, De Grote Sociƫteit in Zwolle, de Broederkerk in Zeist en Splendor in Amsterdam.
In 2021 nam ze deel aan het Festival Nieuwe Muziek. Caroline is tevens de vaste solist van de Messiaskerk in Wassenaar. In haar haar vrije tijd zingt zij in kerken in ruraal Amerika.

Archief Concertagenda

Zaterdag 18 februari 2023 Concert