Meriam De Korte ensemble

Meriam De  Korte ensemble
Ensemble Meriam de Korte zal zich naast haar repertoire van Arvo Pärt,Benjamin Britten, Lennox Berkeley en Arnold Malcolm bedienen van moderne gedichten en stapelklanken.

Initiatiefneemster Meriam de Korte geeft daarmee de muren, nissen en de vloeren van de Waalse kerk de betekenis van tegenspeler nu ingezet voor Jan Kerkhof’s nieuwste werk, Ierse Witte Wieven.

Het betreft een kort modern project waarin dans,muziek en tekst samenkomt. Een klarinet die zich sluimerend voortbeweegt, de accordeon die met zijn gemene tanden aan de landbouwplastic jassen van de dansende dames knabbelt.

Maar vooral een publiek dat op verschillende plaatsen in de kerk zijn eigen beeld en geluid kan samenstellen. Te beginnen op de trappen waar de dansers als Ierse Witte Wieven de nevel doen optrekken.