Raghna Wissink

Raghna  Wissink
Per 11 juni 2015 is Raghna Wissink de dirigent van Anthem, Koor voor Kerkmuziek. Zij volgt hiermee Klaas-Jan de Groot op.
Met Raghna Wissink heeft Anthem opnieuw een jonge, talentvolle dirigent aangetrokken. Haar voorganger Klaas-Jan de Groot, 21 jaar, vertrok in september 2014 naar Cardiff voor een vervolgstudie koor- en orkestdirectie. In de tussenperiode heeft Martien Hovestad, oprichter van het koor in 1979, als interim-dirigent voor het koor gestaan.

Raghna Wissink (1988) kwam al op jonge leeftijd in aanraking met muziek. Zij was van 1999 tot 2011 leerling en later ook docent aan de Koorschool Midden-Gelderland in Ede. Daar ontdekte ze door het zingen haar passie voor dirigeren. Ze zong in het Nationaal Jeugdkoor en is hoofddocent van een lesplaats van het Nationaal Kinderkoor. Ze haalde haar bachelor muziekwetenschap aan de Universiteit van Amsterdam (2011) en de bachelors kerkmuziek bij Harm Jansen (2011) en koordirectie bij Klaas Stok (2013), beide aan het ArtEZ Conservatorium. In 2015 heeft Raghna het masterexamen Koordirectie en een slotconcert van de contractstudie Klassiek Zang succesvol afgerond.

Archief Concertagenda

Zaterdag 3 oktober 2015 Herdenking 100 jaar Maarschalkerweerd