Jurjan Lipke

Jurjan  Lipke
Jurjan Lipke werd in 1982 in Elburg geboren. Al op jonge leeftijd kreeg hij interesse voor muziek. Toen hij 7 jaar was, kreeg hij z’n eerste blokfluitles en toen hij 9 was, begon hij met orgelspelen bij de Elburgse organist Wim Magré.

Op 12–jarige leeftijd speelde hij voor het eerst in de kerk. Dat doet hij tegenwoordig nog steeds, onder meer in de Hervormde kerk in Elburg en Nunspeet. Tevens is Jurjan vaste begeleider van het bekende kamerkoor ‘Kavoca’ uit Kampen. Daarnaast heeft hij bij muziekuitgeverij ‘Cantique’ te Rijssen een aantal orgelboeken gepubliceerd.
Jurjan is in het dagelijks leven leraar op een basisschool. Naast dit werk studeert hij orgel bij Ab Weegenaar uit Kampen. In 2006 heeft Jurjan het diploma kerkmuziek (bevoegdheidseis 3) in Doesburg behaald. In september 2013 werd hij tweede tijdens het nationale orgelconcours in Elburg. Op 20 juni 2014 heeft Jurjan de bachelor-studie ‘docerend musicus, orgel’ aan de Schumann Akademie met succes afgerond.
Zie ook: Jurjan Lipke

Archief Concertagenda