Studenten Muziekschool Rijssen

Muziekschool Rijssen Foto: Luuk Potman
De Muziekschool Rijssen, gevestigd in een prachtig gebouw aangrenzend aan het Parkgebouw (gehoorzaal en theater) aan de Oosterhofweg 49, leidt leerlingen op tot aan het D-examen niveau.
Bij een D-examen dient de student een openbaar concert te geven. Zij wordt beoordeeld door de docenten van het betreffende instrument, aangevuld met een extern gecommiteerde.
De studenten die in de serie Kerken als Podium optreden hebben het D-examen gedaan of zijn daar nu mee bezig.

Het dwarsfluitensemble Aquaflûte, bestaande uit de studenten Anneleen, Annemiek, Alieke en Annelon studeren bij docente Marion Rohaan.
Het ensemble neemt regelmatig deel aan concerten van plaatselijke koren en orkesten, en vergelijkbare zaterdagmiddagseries zoals in Almelo, Doopsgezinde Kerk.

Laura Troost doet dit jaar haar D-examen piano bij docente Corien Baan. Zij geeft daarvoor een examenconcert op zaterdag 28 maart.
Zie elders bij uitvoerenden.

Ard Jan Koster studeert orgel bij Dick Sanderman, tevens directeur van de muziekschool. Ard Jan nam reeds deel aan enkele orgelconcoursen. Hij zal aan het Maarschalkerweerdorgel de 'Thema met Variaties' van Hendrik Andriessen vertolken. In 2016 hoopt hij zijn D-examen te doen

Anneleen, Annemiek, Alieke, Annelon, Ard Jan en Laura.

Archief Concertagenda

Zaterdag 18 april 2015 Fluit, Piano en Orgel