13 november 2004
Doopsgezinde Kerk, Zwolle Doopsgezinde Kerk, Zwolle
Bach en Piazzolla in Lutherse Kerk
Uitvoerende(n) Mirjam Altena-Hoekzema (fluit), Myrthe van Wieringen (cello) en Philine Coops (piano)

Op het programma van dit concert in de Lutherse Kerk aan de Koestraat te Zwolle staan onder andere het Trio in g klein van Carl Maria von Weber, de Sonate VI BWV 1035 van Johann Sebastian Bach en de Invíerño Porteño van Astor Piazzolla.

Mirjam Altena-Hoekzema (1979) begon op 10-jarige leeftijd met fluitlessen bij Marjolein Visser-de Boer. Daarna is ze gaan studeren op het conservatorium te Zwolle, waar ze les kreeg van Jorge Caryevschi. Daar behaalde zij in 2000 haar eerste fase diploma en in 2002 haar 2e fase-diploma. Tevens heeft ze lessen gevolgd bij Koos Verheul. In 2001 heeft ze een zomercursus in Luxemburg gevolgd bij Gaby Pas-van Riet, Marianne Henkel en Carlo Jans. Ook heeft ze bij Gaby Pas-van Riet verschillende masterclasses gevolgd. Ze speelt in verschillende ensembles en verleent regelmatig medewerking aan concerten. Ook heeft ze meegewerkt aan cd-opnames.
Ze geeft privé fluitles in Zwolle en is aangesloten bij docentencollectief Dubbelgreep.

Myrthe van Wieringen (1981) begon op 8-jarige leeftijd met cellolessen aan de muziekschool van Hardenberg. Vervolgens kreeg ze enkele jaren privé-lessen van Liesbeth van Ewijk. Daarna volgde ze de vooropleiding aan het conservatorium van Zwolle, waar ze les kreeg van Maria Hol en Ran Varon. Daar vervolgde ze haar studie cello met als hoofdvakdocent Ran Varon. Tijdens haar studie volgde ze masterclasses bij Marcio Carneiro, Alexander Rudin en Schmuel Magen. In juni 2004 is Myrthe afgestudeerd als Docerend Musicus.
Naast haar cellostudie is Myrthe actief in het les geven. Ze heeft in verschillende orkesten gespeeld en was actief in vele ensembles. Ook heeft ze haar medewerking verleend aan cd- en televisieopnames.

Pianiste Philine Coops studeerde aan het conservatorium te Zwolle bij Rudy de Heus. Haar diploma 1ste fase behaalde zij in 2002, en is in dat jaar genomineerd voor de Vriendenprijs, uitgereikt door Stichting Vrienden Conservatorium Zwolle. Daarna studeerde zij verder voor haar 2de fase-diploma aan de Messiaen-Academie bij Frank van de Laar en studeerde af in 2004 als uitvoerend musicus. Tijdens haar studie volgde zij diverse masterclasses bij o.a Folke Nauta, Jard van Nes, Igor Roma, Kelvin Grout en Mûza Rubackyté en maakte studiereizen naar New York en Londen.
Naast begeleiding van solisten legt zij zich toe op kamermuziek en treedt zij als soliste op. Zij heeft haar eigen lespraktijk en is aangesloten bij docentencollectief Dubbelgreep te Zwolle.

[TD : 25-08-2005]