10 april 2010
Musique à danser
Locatie Lutherse Kerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Harm Martens, gitaar en Fredau Miedema, zang

Fredau Miedema en Harm Martens brengen een liederenprogramma met Spaanse, Duitse, Franse en Nederlandstalige liederen voor gitaar en zang.

In de muziek zijn zij op zoek naar de beweging van klank en spel. Het spel van de liefde wordt bezongen in Franse bergerettes (herderslied). De Spaanse volksliederen zitten vol vuur en passie, deze zijn verzameld door Federico Garcia Lorca. Veel meer dromerig en vol van eenzaamheid zijn de gedichten van Hans Lodeizen in composities van Annette Kruisbrink. De liefdesliederen van Paul Dessau op teksten van Bertold Brecht vormen kleine miniatuurtjes van het leven.

Fredau Miedema en Harm Martens vormen een duo sinds 2005. Harm werkt als gitaardocent aan de muziekschool van Zeewolde. Hij studeerde klassiek gitaar bij Els Kluin en is afgestudeerd aan de Schumann academie. Fredau studeerde klassiek zang bij Lida Dekkers en Marjolein Berkvens. Momenteel volgt zij zanglessen bij Ingrid Voermans in Den Haag. Samen spelen ze voor u een programma vol beweging, speelsheid en veel plezier.

[JS : 07-04-2010]