6 maart 2010
Hoornconcert
Locatie Plantagekerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) ArtEZ hoornoktet o.l.v. Maarten van de Kolk

Het ArtEZ hoornoktet bestaat uit acht hoornisten die studeren aan één van de ArtEZ conservatoria, of daar reeds afgestudeerd zijn. Het ensemble is ontstaan omdat de ArtEZ hoornklas tamelijk groot is en de hoornisten dikwijls samen musiceerden.

Zij kunnen met dit ensemble bewerkingen spelen van composities van de grote componisten. Daarnaast spelen zij werken die origineel voor deze bezetting geschreven zijn. Vanmiddag vertolken ze werken van Ewazen, Bach, Mozart, Turner en Strauss.

Aankomend directie talent Maarten van de Kolk leidt het oktet. Aanvankelijk speelde hij nog als hoornist mee, maar gezien de grootte van ons een ensemble is een dirigent zeer welkom.
Maarten van de Kolk werd geboren in 1987 te Nunspeet. Hij kreeg zijn eerste muzieklessen bij het Elspeets Fanfare Korps. In 2005 begon hij aan zijn studie hoorn aan het conservatorium Zwolle bij Petra Botma. Sinds 2007 heeft hij les bij Fokke van Heel, solohoornist van het Nederlands Philharmonisch Orkest.

[JS : 28-02-2010]