14 maart 2009
Blokfluit en orgel
Locatie Lutherse Kerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Maaike Dessens, blokfluit en Gerrit Hoekstra, orgel
Maaike Dessens studeerde blokfluit aan het conservatorium in Zwolle bij Adrienne du Clou en Dorothea Winter. In 1998 is zij afgestudeerd als Docerend Musicus en in 2000 voor de Tweede Fase (voorheen Uitvoerend Musicus). Tijdens de studie van de Tweede Fase heeft zij zich in het bijzonder bezig gehouden met versieringen en diminuties uit de late middeleeuwen en de renaissance. Zij is werkzaam als blokfluitdocente aan de muziekschool van Rijssen en heeft een privé-lespraktijk in haar woonplaats Delden. Daarnaast is zij speelgroepleider bij de Vereniging voor Huismuziek.
Gerrit Hoekstra studeerde orgel, kerkmuziek en koordirectie aan het conservatorium in Zwolle. Docenten waren o.a. Nico Waasdorp en Jos Leussink. Hij is nu organist en cantor in de Oude Blasius te Delden, waar hij het Naber-orgel uit 1847 bespeelt. In deze Oude Blasius is hij mede-organisator van de regionaal bekende Concerten bij Kaarslicht. Ook geeft hij orgellessen en dirigeert hij enkele koren.
Maaike Dessens (blokfluit) en Gerrit Hoekstra (orgel) zijn afgestudeerd aan het conservatorium van Zwolle. Naast hun werk als docent op hun vakgebied, vormen ze samen “Duo Aeolus”. Zij brengen zaterdagmiddag 14 maart een programma met werken van Telemann, Van Noordt en Van Eijck, Uccellini, Castello en J.S. Bach.

[GK : 06-03-2009]