14 februari 2009
Studenten ArtEZ Conservatorium
Locatie Lutherse Kerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Niels Lammers, tuba-bastuba; Tom Edskes, gitaar

Niels Lammers behaalde op 14 juni 2007 zijn bachelor diploma Tuba aan het ArtEZ Conservatorium Zwolle en doet nu zijn master opleiding aan hetzelfde ArtEZ Conservatorium bij Bernard Benier en Perry Hoogendijk. Hij volgde masterclasses bij Stefan Heimann, Stefan Ambrosius, James Gourlay en Anne Jelle Visser.
Niels trad als solist op met het Frysk Fanfare Orkest en met het Nationaal Jeugd Fanfare Orkest. Hij maakt deel uit van verschillende ensembles zoals "ArtEZ tuba4" en het "Amsterdam Brass Quintet". Ook in het Nationaal Jeugd Orkest en in het Radio Filharmonisch Orkest is hij regelmatig te horen.

Tom Edskes kreeg tot zijn 17e jaar gitaarles van Alex Timmerman aan de Muzerie te Zwolle. Tijdens deze periode ontving hij tevens lessen van de gitarist Robby Faverey. Momenteel volgt hij de vakopleiding klassiek gitaar aan het ArtEZ Conservatorium bij Jacob Vlijm. Masterclasses volgde hij o.a. bij Izhar Elias, Alvaro Pierri, Scott Tennant, Hopkinson Smith en Nigel North.
Hij werkte mee aan grote projecten in het kader van de Internationale Gitaarweek Zwolle en in het kader van het project "Say Cheese"
Tom maakt deel uit van het fluit-gitaar duo "Duo Carpo" met Barbara Merlijn, het "Nocturnal Gitaartrio" met Sjors Holleboom en Roelof Folkertsma en het mandolinekamerorkest "HET CONSORT" onder leiding van Alex Timmerman. Met "HET CONSORT" maakte Tom concertreizen naar Italiƫ en Frankrijk en in de zomer van 2007 een tournee naar New York, Jamestown en Providence R.I (USA).

[JS : 03-02-2009]