26 april 2008
Doopsgezinde Kerk, Zwolle Doopsgezinde Kerk, Zwolle
Recital
Locatie Doopsgezinde Kerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Monique van der Hoeven (mezzosopraan) en Jeroen Snijder (piano)

In de afgelopen jaren heeft mezzosopraan Monique van der Hoeven in Nederland en in Engeland vele liedrecitals gegeven, samen met verschillende pianisten en instrumentalisten. Begin 2007 richtte ze samen met harpiste Germine Machielse-Janssens duo Voz’Arpa op – het duo heeft inmiddels al een behoorlijk aantal concerten en muzikale omlijstingen succesvol verzorgd. Met de Engelse pianist Robin Bowman (Head of Vocal Studies Guildhall School of Music and Drama in Londen), door wie Monique jarenlang gecoacht is en die ook haar duo-partner was bij diverse liedrecitals, nam ze een drietal solo-CD’s op. Komende seizoenen zal Monique ook samen met pianist Jan Willem Nelleke diverse recitals verzorgen, met liedprogramma’s met een thema – o.a. in november 2008 voor de Muziekkamer in Assen. Monique is een graag gehoord soliste bij koor- en orkestconcerten.
Monique werd opgeleid in de klassieke zang door de bekende Haagse zangpedagoge Ank Reinders en studeerde daarnaast in Londen bij Annette Thompson en de mezzosopraan Theresa Goble. Sinds 2007 wordt ze in Nederland nog begeleid door mezzosopraan en harpiste Rachel-Ann Morgan.

Jeroen Snijder werd vanaf 14 jarige leeftijd opgeleid door Gerard Hengeveld. Hij vervolgde zijn pianostudie aan het Utrechts Conservatorium bij Hakon Austbö en Herman Uhlhorn. Zowel tijdens als na zijn studie hield hij zich intensief bezig met liederenrepertoire. Hij volgde masterclasses bij Detlef Kraus, Mikhail Woskresenski, Thom Bollen, Noël Lee, Uhlrich Eisenlohr, Margreet Honig, Jard van Nes en Elly Ameling. Hij vormt met diverse zangers en instrumentalisten een vast duo.

Beiden werken inmiddels bijna 10 jaar samen als vast liedduo.

[JS : 16-04-2008]