12 april 2008
Doopsgezinde Kerk, Zwolle Doopsgezinde Kerk, Zwolle
Recital
Locatie Doopsgezinde Kerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Sara Klein Horsman (zang) en Anouk de Jong (piano)

Sara Klein Horsman en Anouk de Jong vormen sinds 2006 een vast liedduo. Samen werken zij aan repertoire met liederen uit o.a. de Franse en Duitse romantische periode en liederen uit het twintigste-eeuwse repertoire. Het duo volgt lessen bij pianist Marien van Nieukerken.

Sara Klein Horsman en Anouk de Jong

Sara Klein Horsman begon op 15-jarige leeftijd met het nemen van zanglessen. Momenteel studeert ze bij Riekje Bakker aan het ArtEZ conservatorium te Zwolle.
Sara soleert regelmatig bij koren en oratoriumverenigingen. In oktober 2007 won zij de tweede prijs bij het Euregio Vocalisten Concours. Masterclasses volgde zij bij Alison Pearce.

Anouk de Jong begon op achtjarige leeftijd met pianospelen en studeert momenteel bij Sepp Grotenhuis aan het ArtEZ Conservatorium te Zwolle. In het voorjaar van 2007 nam zij deel aan het internationale kamermuziekfestival MUSTUFE in Litouwen, waar zij masterclasses volgde en concerten gaf met internationaal gevormde ensembles. Anouk nam ook deel aan masterclasses bij Katariina Liimatainen, Anna Wesolowska en Ralph van Raat.

[JS : 01-04-2008]