26 november 2005
Doopsgezinde Kerk, Zwolle Doopsgezinde Kerk, Zwolle
Musisch 1
Uitvoerende(n) Maaike Gerritsen, (alt)viool en Gerard Zuyderhoff, (bas)klarinet en stem

In het programma Musisch 1 brengen Maaike Gerritsen (viool en altviool) en Gerard Zuyderhoff (klarinet, basklarinet, stem) muziek en poëzie. Tijdens dit bijzondere concert kunt u luisteren naar gedichten van Rutger Kopland, Ida Gerhardt, Anthony Fischer, Renée van Riessen, Willem van Toorn en Nicolaas Matsier. Er worden composities gespeeld van Johann Sebastian Bach, Daan Manneke, Olivier Messiaen, Hans Dillo en Alex Manassen en Maaike Gerritsen zal tevens enkele improvisaties spelen.

Gerard Zuyderhoff

Gerard Zuyderhoff behaalde in 1978 het solistendiploma aan het Conservatorium te Utrecht bij de docent Walter Boeykens. Met het mede door hem opgericht Delta Ensemble speelde hij mee met radio-, tv- en cd-opnames en bij premières van nieuwe muziek.

Als lid van diverse ensembles maakte hij tournees door meerdere Europese landen, door Japan en Zuid-Amerika.

Naast musicus is Gerard docent in de bewegingsleer Feldenkrais. Dit vak geeft hij aan muziek- en dansstudenten van Artez, Hogeschool voor de Kunsten te Arnhem, Enschede en Zwolle en aan studenten van de acteursopleiding van de Hogeschool voor de Kunsten te Utrecht. Hij treedt ook op als verteller en acteur.

[JS : 20-11-2005]