14 mei 2005
Klarinetten in Grote Kerk
Locatie Grote Kerk | Academiehuis
Uitvoerende(n) Klarinetensemble o.l.v. Oscar Ramspek
Het klarinetensemble van het Zwols conservatorium bestaat uit de volgende zes klarinetstudenten: Ilona Vlietstra, Ciska van der Weij, Ymkje Hellinga, Geri Middag, Marianne Bosch en Nienke Zijlstra; allen studeren bij Oscar Ramspek en Frans de Jong, die beiden als klarinetdocent verbonden zijn aan het conservatorium te Zwolle.
Sinds januari 2005 werken de studenten onder leiding van Oscar Ramspek aan het repertoire dat op deze zaterdag ten gehore gebracht zal worden.
Op het programma staan onder andere de volgende stukken: Drie Motetten van G. P. da Palestrina, Pavane op.50 van G. Fauré, Danse van C. Debussy, Scherzetto, Pavane and Gopak van G. Jacob en Twee Spaanse Dansen van E. Granados.
Het programma duurt ongeveer 50 minuten, Oscar Ramspek geeft bij elk werk een korte toelichting.

[JS : 25-08-2005]