14 april 2018
Doopsgezinde Kerk, Zwolle Doopsgezinde Kerk, Zwolle
Pianorecital
Uitvoerende(n) Florence van der Does, piano
Florence van der Does (08-09-1994) begon na het volgen van vioollessen op 13-jarige leeftijd met pianoles. Aan het conservatorium van Amsterdam volgde zij de vooropleiding. Momenteel studeert zij bij Frank Peters in de bachelor opleiding aan het Artez conservatorium in Zwolle. Florence geeft regelmatig concerten en was onder meer te horen in het Muziekgebouw aan ’t IJ, Musis Sacrum in Arnhem, Theater Orpheus in Apeldoorn en de Deventer Schouwburg. Masterclasses volgde zij bij onder andere Brenno Ambrosini, Marietta Petkova, Fernando Rossano, Rikako Murata, David Kuyken en Bart van Oort.

Florence is een actief kamermusicus. Samen met Shermaine Velasco vormt zij een pianoduo. Zij zijn verbonden aan de Pianoduo Festival Academy van het Scholtes & Janssens duo. Ook maakt zij sinds 2015 deel uit van het Fasna trio, waarin zij samenspeelt met Jet en Loes van Oosterhout. Het trio kreeg onder meer les van Sylvia van der Grinten, Annechien van Blom en Sepp Grotenhuis.

Zeer dankbaar is Florence voor de financiële steun die zij ontving van het Sophie Booy barones van Randwijck fonds, waardoor zij kon deelnemen aan Musicalp Académie Internationale de Musique à Tignes. Ook nam zij deel aan het Orlando Festival in Kerkrade en het Francigena International Arts Festival in Italië.

Naast haar liefde voor muziek heeft Florence een grote academische interesse. Zij behaalde haar gymnasiumdiploma cum laude en studeert Wijsbegeerte aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.

W.A. Mozart - Fantasie in c klein K.475

L. Janáček - uit: In the Mists