24 maart 2018
Viool en piano
Locatie Oosterkerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Hrayr Ter-Sargsyan, viool en Santiago Juncal, piano
Hrayr Ter-Sargsyan is geboren op 5 maart 1993 in Armenië. Hier ontving hij een aanmoedigingsprijs bij de Nationale Jongtalenten concours. In 2009 won hij de eerste prijs bij de talentenjacht. In 2010 ontving hij nogmaals een aanmoedigingsprijs bij het Eerste Britten vioolconcours. Van 2010 tot 2011 heeft hij vooropleiding gedaan bij ArtEZ Conservatorium te Enschede bij viooldocent Skye Carman. Vanaf 2011 studeert hij aan het ArtEZ Conservatorium te Zwolle bij Sarah Kapustin.
Onlangs soleerde hij met het Koninklijk Symphonie Orkest Cecilia in Bruchs eerste vioolconcert o.l.v. Christian van den Berg. Hrayr heeft een Jaap Bolink viool (1996/1997) en een Albert Nürnberger strijkstok in bruikleen van het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds.

Santiago Juncal werd geboren in Spanje (Vigo, 1991). Hij was winnaar van o.m. het Han Lammers Beurs in 2007 en de ArtEZ Muziekprijs in 2014. Hij studeerde bij Frank van de Laar en volgde masterclasses bij o.m. Jacques Rouvier, Anatol Ugorski, Matti Raekallio, Stephen Kovacevich en Dmitri Bashkirov. Orkestdirectie studeerde hij bij Peter Gaasterland en Jan Stulen.
Hij nam deel aan muziekfestivals zoals het 'Schleswig Holstein', 'ArtSEEDZ' en 'MusicAlp'. Daarnaast gaf hij concerten in landen als Spanje, Frankrijk, Litouwen, Italië en Duitsland.

PROGRAMMA:

L. van Beethoven: Vioolsonate No.5 in F groot Op.24 ("Frühling")
- Allegro
- Adagio molto espressivo
- Scherzo: allegro molto
- Rondo: allegro ma non troppo

P. I. Tchaikovsky: "Souvenir d'un lieu cher" Op.42
- Méditation
- Scherzo
- Mélodie

E. Bagdasaryan: Rapsodie voor viool & orkest (arr. viool & piano)
- Andante espressivo