21 oktober 2017
Acadia trio
Locatie Lutherse Kerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) o.l.v. Lonne Klos-Pondman
Acadia trio is een jong, veelbelovend ensemble dat zich voornamelijk richt op het klassieke genre, maar waarbij ook geregeld uitstapjes gemaakt worden naar jazz- en filmmuziek. Het trio speelt meerdere instrumenten: viool, klarinet, saxofoon, piano & zang.
Broer & zus Walther en Lonne hebben samen met de pianiste Masha gestudeerd aan het conservatorium te Zwolle. Walther (tenor) en Lonne (sopraan) hebben naast instrumentale ook een uitgebreid zangrepertoire en vertolken prachtige aria’s. Dit trio speelt bij allerlei gelegenheden en vult met hetzelfde gemak een grote concertzaal als een huiskamer met hun muziek.

Acadia trio is opgericht begin 2016 en alle musici zijn cum laude afgestudeerd aan het conservatorium te Zwolle. Het ensemble heeft een prettig in het gehoor liggend geluid. Hierdoor is dit ensemble dan ook inzetbaar voor een breed scala aan gelegenheden. Ze spelen prachtige stukken van bekende klassieke componisten, waaronder: Chopin, Beethoven, Debussy, Schubert, Mozart, Liszt en Verdi. Daarnaast spelen ze ook vele stukken in lichte klassiek en muziek van minder bekende componisten. Tijdens hun concerten met instrumenten en zang nemen de musici u mee op reis: Franse, Engelse, Italiaanse en Duitse muziek zorgen voor een concert van internationale allure.

Acadia trio

Lonne Klos - Pondman (violiste & sopraan)
Walther Pondman (klarinettist/saxofonist & tenor)
Masha Galperina (pianiste)