8 april 2017
Doopsgezinde Kerk, Zwolle Doopsgezinde Kerk, Zwolle
Liederen en Duetten
Uitvoerende(n) Liedduo Amber Thevis (sopraan) en Nikki van Zanen (piano) i.s.m. Ensemble Zeffiretto
Wat krijg je als je twee nuchtere pianistes en twee operadiva’s in de dop samen een concert laat geven..? Vind het antwoord uit op zaterdag 8 april in de Doopsgezinde kerk te Zwolle. Het jonge klassieke ensemble Zeffiretto geeft dan in samenwerking met pianiste Nikki van Zanen een fris en sfeervol concert met een theatraal tintje.

In het programma brengen de jonge musici zowel bekende als minder bekende aria’s, duetten en liederen ten gehore. Componisten die voorbij komen zijn o.a. Händel, Schubert, Schumann en Mozart. Op originele wijze wordt de speelsheid en passie van de muziek tot leven gewekt. Laat u verrassen door de verfrissende benadering die de dames aan de muziek geven en het verhaal dat hierdoor ontstaat!

Ensemble Zeffiretto bestaat uit pianiste Roelfke Huttenga (22) en sopranen Amber Thevis (22) en Nardi Thonen (19). De drie getalenteerde en enthousiaste jonge musici ontmoetten elkaar op het ArtEZ conservatorium te Zwolle waar zij momenteel studeren bij Elena Vink (zang) en Marius van Paassen (piano).
De missie van het ensemble is om klassieke muziek toegankelijk te maken voor een breed publiek. Dit doen zij o.a. door de stukken in een theatraal jasje te steken en zo het publiek nog meer mee te nemen in het verhaal achter de muziek.

Nikki van Zanen is een jonge Nederlandse pianiste. Zij studeert momenteel bij Frank van de Laar aan het ArtEZ conservatorium. Haar repertoire omvat de gehele periode vanaf Bach tot het heden. Naast het spelen van solowerken geniet Nikki ook van kamermuziek. Verder begeleidt zij met veel plezier zangers, hiervoor krijgt ze les van o.a. Marien van Nieukerken.

[SvdW : 01-04-2017]