25 februari 2017
Klarinet en harp
Locatie Oosterkerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Duo Vif: Kevin Visser, klarinet & Rachel Bruijnis, harp
Rachel Bruijnis (1996) was 5 jaar toen ze haar eerste harplessen kreeg van Tamara Baar. In de jaren die volgden kreeg ze les van Eva Tebbe en Vera Kool.
Rachel volgde masterclasses van o.a. Elizabeth Fontan-Binoche, Sivan Magen en Edward Witsenburg. Ze won prijzen bij verschillende concoursen, waaronder het Prinses Christina Concours. Sinds september 2015 studeert ze bij Manja Smits aan het ArtEZ Conservatorium.

Op achtjarige leeftijd kreeg Kevin Visser zijn eerste klarinetles en het enthousiasme was meteen groot; dit is wat hij wilde doen! Op zijn dertiende werd hij aangenomen op het Conservatorium van Zwolle en krijgt hij sindsdien les van Oscar Ramspek, klarinettist bij Het Gelders Orkest. Ook volgde hij verschillende internationale masterclasses zoals van Arno Piters, James Campbell, Olivier Patey, Julien Hervé en Sabine Meyer.
Zijn eerste professionele ervaring was in 2010, hij mocht plaatsnemen in het orkest van Opera Spanga met de productie Carmen van Bizet. Later voerde hij met ditzelfde operagezelschap Romeo & Julia uit.
Ook speelt Kevin graag solo met piano of orkest. Met stukken van C.M. von Weber en W.A. Mozart heeft hij opgetreden met grote Nederlandse pianisten zoals Jan Vayne en Wibi Soerjadi.

Programma:

J.G.H. Backofen - Duo Concertante