22 oktober 2016
Zwols Collectief: blazers en strijkers
Locatie Plantagekerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Het Zwols Collectief
Ooit wel eens een blauwtje gelopen? Dat gevoel beschrijft de Deense componist Nielsen in zijn stuk Serenata in Vano. De dame voor wie de muziek bedoeld is, verschijnt niet op het balkon, hoe de musici ook aandringen. Een mars laat vervolgens horen hoe de musici teleurgesteld aftaaien. Een Zwols blauwtje in dit geval...
Deze muziek en meer zal hét kamermuziekensemble van Zwolle, Het Zwols Collectief, laten horen op 22 oktober. Voor de tweede keer geeft het ensemble dan een concert in de Plantagekerk als zaterdagmiddagmuziek.
Tijdens dit concert hoort u klassieke muziek van duo tot septet, uit Zweden (Berwald), Frankrijk (Blanc), Oostenrijk (Mozart), Tsjechië (Vanhall) en Denemarken (Nielsen), toegelicht door de musici.

[SvdW : 18-10-2016]