23 april 2016
Pianorecital
Locatie Plantagekerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Ischico Velzel en Florence van der Does
Pianoduo Florence en Ischico is een jong duo dat sinds 2014 bestaat. Zij speelden o.a. in de Deventer Schouwburg, het Wilminktheater in Enschede en Schunck in Heerlen.
Kamermuzieklessen krijgen zij van Sepp Grotenhuis. Daarnaast kregen zij masterclasses van Ellen Corver, Hardy Rittner, Henk Guittart en Vincent Coq.

Pianoduo Florence en Ischico
Florence van der Does (08-09-1994) begon na het volgen van vioollessen op dertienjarige leeftijd met pianolessen. Aan het conservatorium van Amsterdam volgde zij de vooropleiding.
Momenteel studeert zij bij Frank Peters in de bachelor opleiding aan het ArtEZ-Conservatorium in Zwolle. Florence kreeg masterclasses van onder andere Brenno Ambrosini, Marietta Petkova en David Kuyken. Lessen in liedbegeleiding kreeg zij van Pierre Mak en Frans van Ruth.

Ischico Velzel (01-01-1996) was zes jaar toen zij begon met piano spelen. Toen Ischico vijftien jaar was, werd zij aangenomen in de Jong Talent klas van het conservatorium van Amsterdam, waar zij bij Marcel Baudet studeerde. In 2014 begon Ischico haar bachelor klassiek piano bij Frank Peters aan het ArtEZ Conservatorium in Zwolle. Ischico heeft masterclasses gevolgd bij diverse leraren waaronder Mila Baslawskaya, Jean-Marie Cottet en Marietta Petkova.

Programma:

Ischico Velzel:
L. van Beethoven - Sonate op. 10 nr. 2 - Allegro

Fr. Chopin - Ballade nr. 3 op. 47

Florence van der Does:
L. van Beethoven - Sonate op. 28
- Allegro
- Andante

Ischico & Florence :
S. Rachmaninov - Six morceaux:
- Barcarolle
- Scherzo