19 maart 2016
Lutherse Kerk, Zwolle Lutherse Kerk, Zwolle
Cello en piano
Locatie Lutherse Kerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Duo Laverman en Meijer (piano en cello)
Tamara Laverman, geboren in 1995, werd zo gefascineerd door de piano in haar ouderlijk huis, dat ze op 7 jarige leeftijd haar eerste pianolessen nam bij een privédocente in Ede. Hoewel de lessen haar goed bevielen, realiseerde ze pas op 15 jarige leeftijd dat muziek meer voor haar was dan slechts een hobby. In 2011 is ze verder gaan studeren bij pianist Frank Peters, waar een jaar vooropleiding en de volledige studie klassiek piano op het ArtEZ conservatorium op volgde. Ze heeft verschillende masterclasses gehad van o.a. David Kuijken, Carlo Grante en Leslie Howard.
Naast haar solospel speelt ze in verschillende ensembles waar ze graag mee optreed. Zo vormt ze een vast duo met Hanke Scheffer (piano) en Anouk Meijer (cello).

Anouk Meijer (31-10-1996) volgt sinds haar vijfde cellolessen. Ze heeft les gehad van verschillende docenten, onder wie Maria Hol en nu René Berman.
Al sinds haar achtste speelt ze in (strijk-)orkesten. Bij het Britten Jeugd Strijkorkest heeft ze ook een tijdlang de cellosectie aangevoerd. Daarnaast speelde ze in het JeugdOrkest Nederland o.l.v. Jurjen Hempel. Verder speelt ze ook in verschillende kamermuziekensembles, waaronder een duo met pianiste Tamara Laverman.
Op haar zestiende werd ze toegelaten tot de vooropleiding aan het ArtEZ conservatorium te Zwolle, waar ze op haar zeventiende ook werd toegelaten tot de bachelor.
Naast de gewone lessen volgde ze lessen en masterclasses bij Pieter Wispelwey, Marcio Carneiro, Gavriel Lipkind, Marie-Paule Milone, Marriette Freijzer en Jeroen Reuling.

Programma:

E. Bloch (1885-1977)
from jewish life
- 1 Prayer
- 2 Supplication
- 3 Jewish song

J. L. F. Mendelssohn Bartohldy (1809-1847)
sonata No. 2 in D maj.
- 3 Adagio