12 maart 2016
Gitaarconcert
Locatie Oosterkerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Niels Eikelboom, gitaar
Niels Eikelboom (1973) - klassiek gitarist - begon zijn gitaar studie bij Jan Bartlema op de muziekschool in Meppel, voltooide in 1998 zijn studie aan het conservatorium te Zwolle bij Jacob Vlijm en behaalde in 2000 zijn diploma voor uitvoerend musicus aan de “Messiaen Academie”. Tijdens en na deze studie volgde hij masterclasses bij diverse internationaal bekende gitaristen waaronder Odair Assad en Pavel Steidl.

Niels Eikelboom

Na de gitaarstudie heeft hij zich verdiept in de muzikale vorming voor jonge kinderen en behaalde het certificaat “Docentschap Algemene Muzikale Vorming” (AMV) in 2003 aan het conservatorium te Amsterdam.
Eikelboom werkte al solistisch en in ensemble verband mee aan diverse uitvoeringen in binnen en buitenland. Daarnaast verleende hij zijn medewerking aan CD-opnamen met muziek van Pieter van der Staak.
Hij heeft tot 2008 gewerkt als gitaardocent bij de muziekscholen SCALA in Meppel en de Muzerie (tot 2007) te Zwolle.
Momenteel concentreert Niels zich op het uitvoeren van muziek en werkt hij als gitaardocent in zijn woonplaats Steenwijk in Nederland.

Programma:

Three Moods from the Song of Solomon - Pieter van der Staak (1930-2007)
- How beautiful you are, my love
- But my love was gone
- My love is mine and I am his

Fantasia - Gregorius Huwet (1550-1617)

Temptation of the Renaissance - Stepan Rak (1945)

Bardenklange - Johann K. Mertz(1806-1856)
- Elfenreigen
- Tarantelle
- An Malvina
- Romanze