27 februari 2016
Oosterkerk, Zwolle Oosterkerk, Zwolle
Het Odayin Trio
Locatie Oosterkerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Het Odayin Trio: Hrayr Ter-Sargsyan, Noam Staal en Hanke Scheffer.
Het Odayin trio bestaat uit Hrayr Ter-Sargsyan (viool), Noam Staal (cello) en Hanke Scheffer (piano). De musici ontmoetten elkaar aan het conservatorium van Zwolle en spelen sindsdien samen. Ze hebben coachings ontvangen van o. a. Sylvia van der Grinten, Frank Peters en Frank van de Laar. De naam Odayin betekent lucht of luchtig in het Armeens, maar ook hart in het Ojbwa, een oude indiaanse taal. Zij zullen op 27 februari onder andere het lyrische tweede deel uit het bekende trio in Es van Schubert en het wervelende piano trio in c van Shostakovich ten gehore brengen.

Odayin-trio
De violist Hrayr Ter-Sargsyan komt oorspronkelijk uit Armenië. Hij studeerde aan het ArtEZ conservatorium. Onlangs heeft hij zijn bachelor diploma gehaald. Hij studeert bij Sarah Kapustin en volgde masterclasses bij o.a. Pyotr Tarcholik, Daniel Rowland en Moshe Hammer. Hij nam deel aan verschillende concoursen en won onder andere de 1e prijs bij een lokale talentenjacht en de aanmoedigingsprijs bij het Britten vioolconcours.

Noam Staal groeide op in Amsterdam en studeert cello aan het ArtEZ conservatorium. Zijn docente is Karlien Bartels, bij wie hij studeert voor zijn Master-diploma. Hij kreeg daarvoor o.a. les van Jeroen den Herder en Jeroen Reuling. Hij was deelnemer aan masterclasses van o.a. Jakob Koranyi, Dmitri Ferschtman, Anner Bijlsma en Mirel Iancovici. Momenteel neemt Noam deel aan een orkeststage bij het Gelders Orkest en HET orkest van het Oosten.

Hanke Scheffer studeert piano bij Frank Peters aan het ArtEZ conservatorium te Zwolle. Ze is momenteel bezig zich voor te bereiden op het Bachelor-examen, eind van dit studiejaar. Hanke volgde masterclasses bij o.a. Willem Brons, David Kuijken, Einar Steen-Nokleberg en Carlo Grante. Naast het Odayin Trio vormt ze een piano duo met Tamara Laverman en een lied duo met Lieke van Oostenbrugge.

Programma:

- F. Schubert: Trio in Es op. 100 – D 929