17 oktober 2015
Lutherse Kerk, Zwolle Lutherse Kerk, Zwolle
Gitaarconcert
Locatie Lutherse Kerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Gitaarduo Koen Hutten en Marlot Hendriks.
Koen Hutten en Marlot Hendriks vormen samen een gitaarduo dat ontstaan is ten tijde van hun studie Klassiek Gitaar bij Ulrich Steier aan het ArtEZ Conservatorium in Zwolle.
De gitaren waar zij op spelen zijn van de hand van de Canadese gitaarbouwer Rubin de Jonge, wat zorgt voor een bijzondere samenklank.
Samen brachten Koen en Marlot op verschillende podia in Nederland, Duitsland en Oostenrijk hun passie en liefde voor muziek ten gehore.
Afgelopen jaar namen beide deel aan het EGTA soloconcours waar Koen in de voorronde Noord/Oost-Nederland de tweede prijs bemachtigde en beide zich voor de finale wisten te plaatsen.

Tijdens het concert in de Lutherse Kerk zullen Koen en Marlot een divers programma spelen met originele gitaar- en luitwerken, van componisten als J.S. Bach, F. Tárrega en W. Walton. Daarnaast spelen zij ook arrangementen van piano- en orkestwerken van o.a. Manuel De Falla en Gabriel Fauré.

Marlot
Marlot nam in 2013 deel aan het concours van het Twents Gitaar Festival, waar ze de tweede prijs won. Ze heeft masterclasses en workshops gevolgd van Marcin Dylla, Yves Storms, Edsart Udo de Haes en Izhar Elias en meerdere keren deel genomen aan het Gitarrenseminar in Nauders, Oostenrijk, geleid door Ulrich Steier.

Koen
Koen heeft workshops en masterclasses in binnen- en buitenland gevolgd van Marcin Dylla, Edsart Udo de Haes, Thomas Müller-Pering, Harry Sacksioni, Niels Ottink en Ulrich Steier. Hij treedt zowel op als solo gitarist als in ensemble verband.

[GK : 07-10-2015]