26 september 2015
Locatie Basiliek Onze Lieve Vrouw Tenhemelopneming [kaart/route]
Uitvoerende(n) Koor Kavóca uit Kampen m.m.v. organist Jurjan Lipke
werken van: J.S. Bach, A. Vivaldi, S. Wesley, Sir W. McKie en C. Franck

Het Kamper Vocaal Ensemble 'Kavóca' heeft zich in de afgelopen ruim twintig jaar ontwikkeld tot een breed inzetbaar kamerkoor van rond de 30 enthousiaste amateurzangers uit Kampen en haar wijde regio.
Dit dankzij een zorgvuldige opbouw in stemtraining, muzikale ontwikkeling en warme bezieling vanuit de particuliere zanglespraktijk van Luthine Postuma.
Naast haar optredens als sopraansoliste heeft zij de muzikale- en artistieke leiding over het ensemble en ontvangen alle zangers van haar vocal coaching.
Inmiddels studeren meerdere leerlingen ook elders aan een conservatorium.

KavóCa
Kavóca koestert haar internationale contacten. Het ensemble gaf dubbelconcerten met gerenommeerde Engelse koren, zoals St. John’s College Choir (Cambridge), Clare College Choir (Cambridge) en The Coventry Singers. In 2015 staat er opnieuw een dubbelconcert gepland met St. John’s College Choir op 19 december in de Grote Kerk te Elburg.

[GK : 15-09-2015]