A womans imagination"" />

14 maart 2015
Plantagekerk, Zwolle Plantagekerk, Zwolle
Van schoolmeisje tot verleidelijke meermin
Locatie Plantagekerk [kaart/route]
Het EVA Vocaal Ensemble, bestaande uit 6 jonge zangeressen, zingt op zaterdag 14 maart in de Plantagekerk te Zwolle. Ze brengen een jaar na hun eerste concert, een gevarieerd programma waarin de vrouw in al haar facetten centraal staat.
Zo is ze non, schoolmeisje, moeder, wordt ze verleid en lokt ze zelf als meermin de schepen met hun bemanning naar de bodem van de zee.
De werken uit Scandinavië en van Jürgen Golle gebruiken de inspiratie en metafoor van de natuur om verschillende emoties weer te geven. Seal Lullaby van Whitacre en de snelle werkjes van Poulenc zijn kinderlijk eerlijk in de manier waarop ze hun verhaal vertellen. Het prachtige Ubi Caritas van Ola Gjeilo en Mu Süda van Kreek klinken door de hele kerk en Robert Schumann brengt ons met zijn liederen over de zee en haar geheimen naar het slot van het concert.

[GK : 09-03-2015]