28 februari 2015
Doopsgezinde Kerk, Zwolle Doopsgezinde Kerk, Zwolle
“Santiago Juncal & Friends”
Uitvoerende(n) Marta Sirotiarová, piano; Juan Plácido Osorio Bustamante, saxofoon; Lotus Klinkspoor, sopraan en Santiago Juncal, piano.
De jonge Spaanse meesterpianist Santiago Juncal heeft speciaal voor dit concert enkele van zijn muzikale vrienden uitgenodigd: een internationaal gezelschap van top-musici die samen een bijzonder en zeer afwisselend programma zullen verzorgen.

Samen met de Slowaakse pianiste Marta Sirotiarová, zullen ze op één piano 4-handig werken ten gehore brengen van onder meer Schubert en Brahms. Ook de Spaanse saxofonist Juan Plácido Osorio Bustamante is van de partij, die de befaamde ´Rhapsodie voor Saxofoon en Orkest´ van Claude Debussy zal uitvoeren. Tenslotte zal ook de opkomende Nederlandse sopraan Lotus Klinkspoor te beluisteren zijn, die door Santiago Juncal begeleid, liederen van o.m. H. Duparc, I. Gurney, en V. Ullmann ten gehore zal brengen.
Een bijzonder concert gegarandeerd!

[GK : 21-02-2015]