17 februari 2024
Hajde  Pianokwartet Hajde  Pianokwartet
Hajde Pianokwartet
Locatie Plantagekerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Hajde pianokwartet: Azra Rustempasic, viool, Julia Doornebosch, viool, Reinout de Vey Mestdagh, cello en Bram van der Veen, piano
Hajde, het jeugdige en gepassioneerde pianokwartet, bestaat uit Azra Rustempasic (viool), Julia Doornebosch (viool), Reinout de Vey Mestdagh (cello) en Bram van der Veen (piano).
De naam "Hajde" is afkomstig uit het Bosnisch en heeft de betekenis van 'Let's go' of 'Kop d'r veur', wat perfect aansluit bij de spirit van het kwartet, dat een drang voelt om het publiek te trakteren op mooie muziek.
Kenmerkend voor Hajde is de diverse achtergrond van de leden, wat resulteert in een smeltkroes van muzikale stijlen. Het kwartet wil zich niet binden aan één genre, en zoekt bewust de grenzen op.
Het concert van vandaag belicht de werken van twee meesterlijke componisten: Erich Wolfgang Korngold en Antonín Dvořák. Onbekende muziek die wat Hajde betreft veel vaker gespeeld moet worden!

[GK : 16-02-2024]