18 maart 2017
Solo gitaar
Locatie Lutherse Kerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Viktor Koning, solo-recital gitaar
Viktor Koning (1996) debuteerde op zijn 8e levensjaar – als leerling van de gitarist en luitist Aart van Overmeir - met een gitaarrecital in Holten, waar hij tevens is geboren en getogen. Op zijn 14e werd hij aangenomen als Jong Talent aan het ArtEZ Conservatorium in Zwolle, waar hij nu zijn Bachelor afrondt bij Jacob Vlijm.
In 2015 won Viktor een 2e prijs tijdens het Prinses Christina Concours. Ook won hij zijn finale plek in het EGTA gitaar concours. Viktor gaf meerdere solo gitaar concerten door het land o.a. in de Waalse Kerk tijdens het Guitar Festival in Zwolle. Tevens reciteerde hij in het Musis Sacrum en was te horen in verschillende Radio 4 uitzendingen (Opium & Earbites) waarvan de laatste vooraf ging aan zijn solo-concert in de Westerkerk in de afgelopen editie van het Amsterdams Grachtenfestival.
Viktor hoopt zijn muzikale ideeën te kunnen uiten in een breed klassiek gitaarrepertoire. Ook werkt hij aan zijn eigen EP waar hij zich midden in de Blues, Folk en R&B bevind als songwriter en zanger. Muzikaal is Viktor dus allround geïnteresseerd, maar meester zijn van zijn instrument is waar zijn absolute focus ligt.
Viktor volgde masterclasses bij o.a. Aniellio Desiderio, Stefano Grondona, Sanel Redzic, Lukasz Kuropaczewski Elliot Simpson en Otto Tolonen.

Programma:

Joan Marie de Crema - Rececar XII

Abel Carlevaro - Prelduios Americanos N° 3: Campo

Heitor Villa-Lobos - Homage voor Bach Prelude 3 & 4

Johan Sebastian Bach - Chaconne BWV 1004

- Etude I,II,III,VI

Leo Brouwer - Danza Caracteristica

John Williams - Rounds (2012)

Erik Satie - Gnossiene

[SvdW : 09-03-2017]