Archief

Lutherse Kerk, Zwolle Lutherse Kerk, Zwolle
Duo Ollin plus
Locatie Lutherse Kerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Duo Ollin (Marijke de Jong, dwarsfluit, en Carlos Mendoza, gitaar), met medewerking van Jasmijn Raïs (altviool) en Ji-Hae Yoon (cello)

Op zaterdag 13 maart geeft Duo Ollin in samenwerking met Jasmijn Raïs, altviool, en Ji-Hae Yoon, cello, een concert in de Lutherse Kerk.
Duo Ollin wordt gevormd door Marijke de Jong, fluit en Carlos Diaz Mendoza, gitaar.
Zij zullen werken spelen van Dahmen, Rodrigo en Pujol. Ji-Hae Yoon uit Zuid-Korea zal een cello suite van Bach spelen en een werk van Granados voor cello en gitaar. De vier musici zullen samen het kwartet van Schubert spelen voor fluit, gitaar, altviool en cello.

Carlos is geboren in Mexico-City en studeerde gitaar op de Universidad Nacional Autónoma de México. Daarna kwam hij naar Nederland om aan het ArtEZ conservatorium te studeren bij Jacob Vlijm.
Marijke de Jong studeerde fluit bij Jorge Caryevschi en doet momenteel de masteropleiding bij Gudrun Bourel. Ze heeft in verschillende ensembles gespeeld, totdat ze 5 jaar geleden met Carlos besloot om een vast duo te gaan vormen vanwege de mooie combinatie van de instrumenten.

Ji-Hae Yoon uit Zuid-Korea speelt cello sinds ze drie is. Ze studeerde 2 jaar op de Chungnam National University in Korea. Toen ze de cello-docent van het ArtEZ conservatorium, Jeroen Reuling, leerde kennen, stopte ze met haar opleiding in Korea en kwam naar Nederland.
Ook violiste Jasmijn Raïs studeert aan het ArtEZ conservatorium, bij Annechien van Blom.

[GK : 03-10-2021]