25 februari 2006
Doopsgezinde Kerk, Zwolle Doopsgezinde Kerk, Zwolle
Uitvoerende(n) Franka van Essen (zang), Annette Kruisbrink (gitaar) en Philine Coops (piano)

Franka van Essen is voor de trouwe bezoeker van de Zaterdagmiddagconcerten in Zwolle geen onbekende. Vanwege het succes van vorige concerten zal zij op 25 februari 2006 wederom optreden verzorgen binnen de serie. Franka van Essen studeert zang klassieke muziek aan de Messiaen Academie (de voortgezette opleiding van de conservatoria te Arnhem, Enschede en Zwolle). Haar docenten zijn onder andere Riekje Bakker en Elena Vink.

Kruisbrink en Van Essen

Met zowel Philine Coops (piano) als met Annette Kruisbrink (gitaar) vormt Franka van Essen een duo dat regelmatig concerteert. Bij dit concert brengen zij een Engelstalig repertoire, waarin veel lichte muziek invloeden te horen zijn. Op het programma staan onder meer de Cabaret Songs van Benjamin Britten.

[JS : 17-01-2006]