Archief

Aanvang 15:30 uur
Locatie Plantagekerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Christian Sanders
Dit concert komt in de plaats van het eerder aangekondigde concert, dat wegens ziekte moest worden afgezegd. Gelukkig is Christian bereidt om in te vallen. Waarvoor dank!

Christian Sanders, talentvol pianist, afgestudeerd aan het conservatorium te Wenen en prijswinnaar van verschillende nationale en internationale concoursen, gaat op zaterdag 19 Februari om 15:30 een boeiende programma van Franz Schubert ten gehore brengen in de Plantagekerk te Zwolle.
Hij begint het programma met de Sonate D575, een van zijn vroege composities. Hierna volgt 1 deel uit zijn zeer monumentale door Beethoven beïnvloede sonate D784.
Christian eindigt zijn programma met twee Impromptus. Dit zijn korte, eendelige muzikale improvisaties met een vrije vorm, meestal geschreven voor de piano. Schubert heeft er in totaal 8 van geschreven.

[GK : 12-02-2022]