Archief

EngelenzangSchola Cantorum Zwolle EngelenzangSchola Cantorum Zwolle
Porgy & Bess in 59 minuten
Uitvoerende(n) Duo Thee
Op zaterdagmiddag 10 november vertolkt het duo Duo Thee op zeer eigen wijze, het verhaal van de opera Porgy & Bess van George Gershwin uit 1935.

De liedjes van Porgy & Bess en het verhaal zijn voor velen bekend. In deze eigentijdse, korte bewerking zijn zowel de bekende liedjes, het liefdesverhaal en de helaas tijdloze thematiek rassendiscriminatie intact gebleven. Opvallend is dat door de eenvoudige theatrale middelen en theaterspel, en de kleine muzikale bezetting, binnen minimale tijd een krachtig beeld wordt geschetst. Een beeld van slavernij, vrijheid en onvermogen, zonder dat de voorstelling een zwaarte krijgt. Mede doordat de highlights uit de opera in wat lichtere arrangementen zijn neergezet en zich laten combineren met spirituals en rap.

Bloed, zweet en tranen zijn voor het publiek dichtbij, maar regelmatig kan er ook gelachen worden. Door de benadering van Duo Thee wordt dit verhaal op een luchtige manier actueel. Duo Thee bestaat uit de Anna Maria Roos (Zang) en Cornelie Wannee (Viool, zang, e.a. instrumenten).

[GK : 07-11-2018]