Archief

Koorconcert
Locatie Basiliek Onze Lieve Vrouw Tenhemelopneming [kaart/route]
Uitvoerende(n) Bovenkerk Kamerkoor o.l.v. Ab Weegenaar
Het Bovenkerk Kamerkoor Kampen is een gemengd koor van ongeveer 30 enthousiaste leden die graag bezig zijn met koormuziek op hoog niveau. Daarbij worden koorweken uit alle stijlen van de klassieke muziekgeschiedenis beoefend, soms a capella maar ook vaak begeleiding. Het is een algemeen koor, opgericht in 2000 en aangesloten bij de KBZON (Koninklijke Bond van Zang- en Oratoriumverenigingen in Nederland).
Bovenkerk Kamerkoor
Recent vierde het koor zijn 15-jarig jubileum met een feestelijk concert met klein orkest, dat veel waardering kreeg. Zoals de naam zegt is de Bovenkerk te Kampen met zijn prachtige akoestiek en zijn bijzondere orgels de thuishaven van het koor. Dirigent en oprichter is Ab Weegenaar, tevens de vaste organist van de Bovenkerk.

Veel stijlen uit de muziekgeschiedenis krijgen aandacht van het Bovenkerk Kamerkoor in het concert dat op 6 februari wordt uitgevoerd.

Het koor zingt a capella werken van Tallis, Rheinberger, Duruflé en Lauritzen. De koorwerken worden afgewisseld met instrumentale muziek door Rita Sollie op altblokfluit, en Ab Weegenaar op fagot en orgel met werken van Alain, Staeps en Bach.

Programma:
koor a capella
Notre Père – Maurice Duruflé (1902-1986)

Ab Weegenaar, orgel
2e Fantaisie uit L'oeuvre d'Orgue' van Jehan Alain (1911-1940)

koor a capella
twee werken van Thomas Tallis (1505-1585)
- If Ye Love Me
- O Lord, Give Thy Holy Spirit

Ab Weegenaar, fagot
'Konturen' – Hans Ulrich Staeps (1909-1988)

koor a capella