31 oktober 2015
Klarinet en piano
Uitgevoerd worden:

Johannes Brahms, Sonate no 2
Franz Liszt, Sonetti di Petrarca(nr 47 en 123)
Carl-Maria von Weber, Duo Concertant (rondo)

Sharon Niessen

Niessen

Sharon Niessen (Eindhoven, 1986) is op 9-jarige leeftijd begonnen met pianolessen bij Suzanne van Dijk. Al op zeer jonge leeftijd bleek Sharon een uitzonderlijk talent te zijn: ze werd aangenomen in de Jong Talentklas aan het Fontys Conservatorium Tilburg. Echter, haar carrière kreeg een onverwachte wending. Na ruim vijf jaar niet gespeeld te hebben door gehoorklachten is zij inmiddels weer een paar jaar te beluisteren op het podium en is ze vorig jaar 2014 met een 9 afgestudeerd.
Momenteel volgt Sharon de Masterstudie aan het Fontys Conservatorium Tilburg en volgde ze lessen bij Ton Demmers, Jan Wijn en Joop Celis. Daarnaast volgde ze masterclasses bij o.a. Igor Roma, Ronald Brautigam en het Matangi Kwartet.
U kunt haar volgen op haar website www.sharonniessen.com.

Janneke Steinmann

Steinmann

Janneke is geboren op 13 februari 1992 te Gennep (LB). Vanaf de eerste dag was ze verzot op haar instrument. Na haar toelating op het conservatorium van Tilburg heeft zij twee jaar gestudeerd in de Jong Talenten Klas, later Young Musicians Academy. In 2010 begon ze aan haar Bachelor opleiding muziek, met als hoofdvak klarinet. Hier heeft ze 5 jaar les gevolgd bij Lars Wouters van den Oudenweijer en in de laatste twee jaar van haar Bachelor opleiding heeft ze haar hoofdvaklessen gevolgd bij Geert Baeckelandt. Daarnaast volgde ze als bijvak basklarinet bij Raf de Keninck.
Haar openbaar Eindexamenconcert, gehouden op 11 juni 2014 in De Toonzaal van Den Bosch, is bekroond met een 9. Dit was tegelijkertijd ook de toelating voor de Masterstudie uitvoerend klarinettist, die ze in september 2014 is begonnen. In mei dit jaar, reisde ze voor haar Masterstudie naar Porto, om op het conservatorium lessen te volgen en inspiratie op te doen.
Meer informatie is te vinden op www.jannekesteinmann.nl.

[GK : 23-10-2015]