24 februari 2018
Klassieke en romantische gitaarmuziek
Locatie Lutherse Kerk [kaart/route]
Uitvoerende(n) Julia Trintschuk, gitaar

De jonge talentvolle Duitse gitariste Julia Trintschuk begon op 4-jarige leeftijd met gitaar spelen en kreeg les van haar vader.
Op 16-jarige leeftijd debuteerde ze met het bekende 'Concierto de Aranjuez' van Joaquin Rodrigo.
Julia volgde masterclasses bij o.a. Pepe Romero, Scott Tennant, William Kanengiser, Marco Tamayo, Pavel Steidl, Andrew York, Roland Dyens, Costas Cotsiolis, Gerald Garcia, Dale Kavanagh en vele andere belangrijke gitaarpersoonlijkheden.
Ze won vele prijzen en in 2016 won ze een speciale prijs voor de beste interpretatie van romantische muziek in het Forum Gitarre Wien.
Julia speelde als solist en kamermusicus in o.a. Rusland, Mexico, Spanje, Italië, Slowakije, Polen, Zwitserland, Oostenrijk, Nederland en Duitsland.

Julia Trintschuk

Programma: